Till Winter

Så mycket fint man vill ha och behöver till sitt barn. Hade vi haft råd hade jag klickat hem allting nu på stört, men det har vi som tur är inte.
Vi sparar, önskar och drömmer istället vilket är så mycket bättre. Vi sparar för tillfället för fullt för att kunna köpa sängen här längst ner till henne, och sedan står en ny bilbarnstol näst i tur. Men efter det ska vi börja köpa lite roligare saker till henne. Dock vill vi inte ha någon överkonsumtion av leksaker(eller nånting annat) och som kanske framgår av bilderna ogillar jag leksaker i plast. Trä och tyg tycker jag 100gånger mer om, eller naturgummi.  
Jag och Marcus kommer försöka att hålla ner leksaknivån här hemma(man kan ju misslyckas). Jag sa ifrån till min familj innan Winter ens var född, köp inte massa leksaker och hittills har dom lyssnat vilket jag är tacksam för. Vi vill att Winter ska uppskatta dom saker hon har, veta att man inte kan ha allt och längta tills hon ska få något. Inte ha en miljon grejer hon inte uppskattar och bara tro att man kan peka och få och ha ett rum som liknar en leksaksbutik.

Men såklart kommer hon ju inte bara få saker hon behöver utan roliga (lek)saker också Dom sakerna här nedanför är sånt jag och Marcus gillar och vill ge henne. Men från alla dom här tillverkarna här nedanför, Jabadabado, Pumpkin, Kids Koncept, Reko Lek osv finns det hur mycket som helst man vill ge hon, men man måste ju dra en gräns och det här är dom sakerna vi gillar mest just nu!



Från www.rekolek.se (bara ekologiska produkter)
 
 
 


Kommentarer
Alexandra Viberg

Åh jag ÄLSKAR pumpkin och har ett kärt öga för Kids Concept. Sedan föredrar jag också trä men slinker in plast också, men försökt att informera om att jag helst vill ha trä.

Ryggsäcken du har på bild köpte jag till Alicia i julklapp, de verkade jätte bra med medföljande sittdyna och fack för att hålla värme på flaskor. Hon fick även en liknande tavla fast med bokstäver. Tyvärr är det ju också så att det är svårt att undvika tusentals saker pga alla som vill köpa åt de små. Jag hoppas ni ska lyckas och det verkar ju gått bra eftersom ni sagt till. :)

Jag ger väldigt snea blickar åt mina föräldrar ibland när det kommer massa paket. speciellt min pappa som köper så stora saker. Alltid något nytt typ dockhusliknande åt Sophie.

Nåväl, sensmoralen var att du verkar ha bra smak ;)

2015-01-20 @ 14:05:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0