v.39 (38+0)


Idag gick vi in i v.39 och har 13 dagar kvar till BF. I helgen har vi lyckats pricka av, badbaljan, tvättlappar, en tjock gosig filt till vagnen och en febertermometer. Vi är liksom mer eller mindre redo kan man säga vilket känns så skönt.
Idag är mitt mål att packa klart förlossningsväskan och tvätta upp alla bebiskläder, filtar å grejer. Sen ska nappflaskor, tuttar och alla delar till bröstpumpen kokas. Städat det äre nu, rejält så det ska bara underhållsstädas vilket känns så himla skönt det oxå!

Hur mår jag nudå, med 2 veckor kvar till BF. Förutom att jag känner mig hemskt tjock å flåsig så mår jag bra. Igår klippte jag tex gräsmattan och städade huset. Jag är fortfarande inte tröttare än vanligt och behöver inte vila på dagen. Kroppen håller ihop bra och det är mest ryggen jag får ont i när jag sitter ner. Jag sover klart sådär på natten och måste ju som alla andra upp å pissa en eller ett par gånger. En arm eller ett ben kan domna bort om jag har de i nå läge som tydligen inte funkar nu och ryggen blir ju ond då den enda ställning jag kan sova i är på sidan. Känslan av att inte kunna ta på sig strumpor/skor obehindrat är klart sådär samt att det inte kunna böja sig utan att det känns som man mosar sitt barn i magen, OBEHAGLIGT!

Sammanfattningsvis mår jag alltså förhållandevis bra och jag är väldigt glad å tacksam över min snälla graviditet. Nu hoppas att jag inte blir straffad med en mardrömsförlossning pga att jag haft en relativt enkel väg fram till den.

Imorgon äre dags för min sambos 5 avslutande arbetsdagar. Så när han kommer hem på fredag så är han hemma i 5 veckor med mig, hundarna och så småningom skruttis. Så jäkla mycket jag längtar till det nu. En hel sommar har han kämpat och jobbat i värmen, men nu ÄNTLIGEN får han om bara 5 dagar gå på sin semester!!!

Nu ska jag mysa vidare med Ove som inte alls vill vakna och sen blire frukosttime.

Trevlig söndag allihopa!!! :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0