7månader

Nu har tiden gått igen, 7 månader blir hon idag, den finaste tjejen vi vet! Grattis skrutt på din 7 månaders dag! 

Winters första tänder har nu kommit i underkäken, hon har varit lite grinigare än vanligt men annars rätt opåverkad. Vi har börjat borsta dom små grynen och det älskar hon. Ekologisk tandborste i naturmaterial och ekologisk giftfri tandkräm med jordgubbssmak kör vi på, märket heter Jack n Jill och finns att beställa från massa sidor, och nej det är inte dyrt! 

Winter blir starkare och starkare och tar sig fram mer och mer, men krypningen har hon inte fått riktigt kläm på än. Hon blir duktigare hela tiden på att leka med sina olika saker, och att banka är helt klart favoritsysslan! 
Hon visar nu väldigt tydligt när hon vill bli upplyft och sträcker upp armarna mot en. Hon skiner oxå upp som en sol när jag eller Marcus kommer hem om vi varit borta!

Sovningen funkar fortfarande jättebra och hon sover nu oftast från 19-20 tiden till 6-7tiden, då äter hon och grejar lite i sängen å sen sover hon i en timme till oftast. Jag är så nöjd över detta! Är vi borta på kvällen blir hon dock väldigt missnöjd och har svårt att komma till ro, hon vill helst somna hemma i sin säng, det är bäst tycker hon.

Matningen går framåt men det är fortfarande ingen succé. Gröten äter hon utan att protestera, middagspurén äter hon sämre av och till lunch har vi inte lyckats fått till något riktigt än. Men vi ska kämpa hårdare med det nu. Turkisk yoghurt med banan och bär ska vi prova idag igen, det verkade va en hit igår. 
Jag köper inte färdig fruktyoughrt då den är sötad och innehåller massa trams. Jag mixar helt enkelt turkisk yoghurt med bär och banan, tar typ 30 sekunder och blir väldigt gott. 

Idag kommer hennes nya säng och jag är minst sagt exalterad. Den är bara så jäkla fin. Vet dock inte om jag får alla tillbehören idag så kanske måste vänta tills på måndag med att inviga den. Hon kommer få fortsätta sova i vårat sovrum ett tag till så hon blir trygg i sin nya säng. Men sen är ju tanken att sängen ska in på hennes rum och att hon ska börja sova där. Vi får se när mamma å pappa tycker att det känns bra! ;)

Nu ska jag försöka ta mig en dusch och plugga lite innan prinsessan vaknar igen å vill ha grötfrukost! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0