Tid

Man hör/läser ofta hur folk säger att dom jobbar som tok för å ha råd att ge sina barn "allt". Dom jobbar mycket, övertid, kvällar å helger för att deras barn ska kunna ha alla saker dom ber om.

Det jag vill ge Winter är tid, så mycket tid jag bara kan. Jag tänker inte jobba kvällar nätter å helger för att ha råd att ge hon allt! Jag tänker ge hon och Marcus all den tid jag rimligen kan. Hon är bara liten nu, och materiella ting blir bara viktigt för henne om vi gör det till något viktigt. Att jag ska missa hennes uppväxt för att tillbringa den lediga tiden jag har på jobbet för att tjäna extra pengar å kunna ge hon allt, det tycker jag inte det är värt.

Mitt barn är värd min tid, å det ska göra allt som står i min makt för att ge henne. Domdär sakerna vi hade kunnat haft i överflöd det kommer vi försöka klara oss utan. Vi ska försöka göra så mycket vi kan med henne, tomteland, vattenland, Astrid Lindgrens värld, fjällsemester och utlandsemestrar t.ex. Umgås å göra saker tillsammans med våra familjer, det sparar jag mina pengar till. Mitt mål är som bekant inte att förvandla vårat hem till en leksaksbutik. Mitt mål är att umgås å uppleva saker tillsammans med mitt barn och min blivande man. Jobba kommer jag självklart göra, annars skulle vi inte klara oss. Jag kommer att börja jobba en dag i veckan from februari å då kommer Marcus såklart va hemma. Men ju mindre jag behöver jobba dess bättre. Ju äldre Winter blir ju mer kommer jag jobba och jag kommer ju för eller senare gå upp på heltid igen. Men i åtminstone ett år till får hon va hemma med oss på heltid å sen får vi se hur mycket dagistid det blir till att börja med.

Tiden med min familj är det ovärderliga, den får jag aldrig tillbaka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0