Glutenfritt

Jag har somsagt dragit ner på mitt sockerintag rätt mycket, jag LCHF dock inte. Kolhydrater äter jag, men betydligt mindre än förut.

Ett tips iaf, som min LCHF mami berättade för mig är att köpa glutenfritt. Det hade hon i massa av sina lchf recept. Det är heaven, om ni som mig älskar pasta, men vill komma undan sockret? Eller om ni som mig får lite orolig mage av pasta så funkar det suveränt. Det är typ inget socker i glutenfria produkter, dock ungefär lika mycket kolhydrater som i vanlig pasta. Så om man lchfar så ska man säkert inte äta det under "gå ner i vikt" perioden.

Jag tycker iaf att det är riktigt gott och min mage tycker det är mycket bättre än vanlig pasta. Och nej, jag är inte glutenallergiker, men mycket socker i kombination med vitt mjöl gör min mage lite ledsen. Har dock aldrig tänkt på det innan jag började äta mindre kolhydrater. Ibland vet man tydligen inte att man mår dåligt förns man börjar må bra.
Nånting som är svingott är lasagne med glutenfria lasagneplattor, göttgött.
 
Vill ni äta vanlig pasta med mindre kolhydrater så tipsar jag om coops färskpasta, den är det minst kolhydrater i av alla pastasorter jag har läst på.
 
Man kan komma långt på att göra små förändringar, man behöver inte dieta ihjäl sig. Tänk efter, läs på maten och ät det som funkar bäst för kroppen. Tycks funka för mig, kilona har äntligen börjat gett med sig, Finally!

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0