Lördag

Äntligen helg säger jag. Finns inget ljuvligare än när vi jobbar förmiddagsveckor, där på fredag morgon när vi släpat oss upp kl 5. Vetskapen om att det är 8a timmars jobb som gäller sen helg, och en väntande eftermiddagsvecka som innebär att man får sova ut på morgonen. Lovely.

Igår hade min sambo nå form av manlig myskväll. Han och hans kompis drack bärs och var allmänt grabbiga medans jag och våran bäste karlkompis satt å softade, kikade på big brother och drack trocadero.
Belöningen för det är att jag är pigg som tusan och på bra humör idag medans min sambo har legat å gnytt å gnatat hela dagen. Dock går jag inte med på att självförvållat illamående bör belönas med nån som helst sympati. Fast jag ljuger igen, jag har fasen passat upp han idag med, jäkla karl virar mig runt sitt lille finger jämt.


Jag och Ove har varit ute och gått i 30 minuter idag(igår med, japp förstår att ni blir impade) i det fina vädret. Härnösand börjar tina fram under all snö och is. Vilket för med sig att jag inte behöver bråka med Ove för å få han att va ute. Skönt!



Ove har aldrig varit en rädd eller blyg kille. Men tydligen nu när han fyllt 7 månader börjar han komma på att joo det är han visst det.

Igår berättade han för mig att han inte gillade:

Barnvagnar, tydigen väldigt läskigt.
Folk som drar barnvagnar är oxå konstigt.
Cyklar är inget han gillar.
Damer i röd kappa och konstig hat går helt bort.
Hundar som skäller åt ove tycker han är mycket märkligt.


Idag berättade han även att han inte gillar:

Tröjjor som hänger ute på tork.
Bilar.
Gäng med småkillar som bär på bolagspåsar.

Kul kille Ove. Här har man vare svinnöjd sen vi hämta han. Inge problem helt orädd hundkrake. Men näee det har gått över nu seni. Jaja dags för miljöträning igen vid 7 månaders ålder. Me so happy(hmmm)

Ha en fin helg, själv ska jag städa en sväng innan jag ska laga mat åt han som ligger å gnyr i soffan. Trams säger vi om det.



Kommentarer
dennis

Antar att han hade en karig myskväll med antingen Öhman, eller Ångman

2012-03-10 @ 17:08:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0