"Dygnet har för få timmar" klyschan

Jag hinner inte med, jag fattar inte hur andra människor gör!?
Mina jobbveckor ser antingen ut som följer:
Jobb 6-14-15 mån - fre eller jobb 14-22 mån-ons och 14-22.30 torsdag. Eftersom vi pendlar är vi dock borta 10e timmar varje dag. Så på förmiddagsveckorna brukar vi vara hemma vid 15.15 ungefär och på eftermiddagsveckorna åker vi vid 13tiden.
Då ska jag hinna promenera med hunden 1 timme, träna vilket tar 1 ½ timmer. Plus att jag måste hinna övningsköra, plugga teorin till körkortet och nu ska jag få ihop nerpackning av lägenheten med allt vad det innebär oxå. Sen ska man hinna med såntdär vanligt som tvättning städning och matlagning. Utöver det vill man ju hinna umgås med vänner, sova, roa sig lite och sånt. Alltså jag får fan inte ihop det. Jag behöver fler timmar på dygnet. Helst skulle jag vilja fixa körtkortet nu innan vi flyttar. Men jag vet inte hur jag ska få ihop det. Jag måste hitta nånsåndär extra växel som jag antar att småbarnsföräldrar har, som hinner med en miljon saker, sover lite och tar dessutom han om sina barn. Den växeln behöver jag nu.

Tills jag finner den kommer jag antingen stressa ihjäl mig, eller bli oanträffbar tills, flytt,renovering och körkort är fixat.  1 månad till flytt, dags att sätta fart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0