Längtan

Det är så mycket som händer heeeela tiden! Tyvärr tråkiga saker också, orättvisa hemska saker. Man står plötsligt där, maktlös i bakgrunden och kan inte göra annat än att fortsätta finnas och finnas för dom som har det svårt.
Jag hörde ett så fint uttryck, som min vän hade sagt till sin systerson:
"om man inte vet vad man ska säga till dom som är ledsen kan man ge dom en kram, för en kram blir man alltid glad av".
Så himla fint och sant sagt, å det ska jag verkligen ta med mig i mitt liv.

Det är mycket som far runt i mitt huvud just nu, å jag längtar så efter så mycket.
Jag vill bara komma framåt nu, göra livet till det jag vill. Vi har kommit än så bra bit på vägen, men ju längre fram jag når ju mer inser jag att jag inte vi slösa mer tid nu.
Jag längtar tills jag pluggat klart, tills köket å hallen blir färdigt så vi kan njuta lite av vårat hus, jag längtar tills det blir december å jul. Den finaste å bästa tiden som finns, som vi spenderar med familjen, tillsammans å umgås å myser!!! Jag längtar till vår fjällresa över nyår, med både familj å vänner. Jag längtar tills vår lille valp har växt på sig så man kan börja njuta av honom å inte bara passa honom! Samtidigt längtar jag till saker längre bort, när vi ska gifta oss, vår usaresa, när vi kan göra sånt vi bara drömmer om med vårat hus osv.






Livet tar en inte dit man vill, vilket jag har upptäckt lite sent men samtidigt i rättan tid. Jag måste ta med mitt liv dit jag vill, å det är bara mig själv det hänger på.

Längtan är ändå det som håller än i rörelse, å framåt ska jag fortsätta så länge jag kan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0