När jag blir stor ska jag

Tänk vad många gånger man har sagt det samt ändrat svar på den meningen och den frågan!?

Jag vet att dom första typ 10e åren jag svarade på det så ville jag bli ridlärare. Men sen har svaret ändrats från allt till frisör, make up artist, nagelteknolog, inredningstylist, jobba i klädbutik, kock, jobba på hotell osv osv. Nu är jag väl stor, med tanke på att när jag var liten tyckte jag 18 åringar va stor och jag själv hunnit bli 25 så har jag väl kommit upp i nån form av "stor" ålder iaf.
Och jag jobbar inte med nåt av ovanstående, inte heller pluggar jag till nåt av ovanstående (även om flera stycken är intresseranta än idag).
Vad vill jag bli nudå, när jag som redan är stor?
Jag skulle vilja jobba med att hjälpa.
Hjälpa folk att förstå vad dom äter, hjälpa folk att förstå att valet av deras inköp gör stor skillnad, hjälpa djur som far illa, hjälpa folk att förstå att genom olika val man gör kan man hjälpa djuren såå mycket.
Jag gråter när jag tänker på delfiner som utsätts för masslakt varje år, för elefanter och noshörningar som dödas enbart för att dom vill åt deras elfenben. Tjuvjakten i afrika ökar varje år. Det dödas mer djur och antalet vilda djur minskar år efter år.
Sen har vi ju alla matdjur. Kor, grisar, och höns till exempel. Instängda, endel uppfödda hängandes i en sele för att dom är avlad så att dom inte kan gå pga deras muskler. Höns med avklippta näbbar, grisar som äter på varandra osv osv.
Det finns inget stopp och ju mer jag får veta ju mer kryper det i kroppen på mig.
Jag vill jobba för att informera och hjälpa till med sånt här. Problemet är bara att jag vet inte hur.
Så jäkla små saker hjälper, om folk bara visste skulle det bli sååå stor skillnad.

Så just nu gör jag det jag kan, köper ekologiskt, svenskt och bojkottar delfinshower och annat som jag vet gör att djur far illa! När jag vet hur jag kan göra mer så ska jag!!!
Det är vad jag vill när jag blir stor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0