Så var det dags

Jaa igår gav vi oss iväg på ännu en leta ny bil turné.
Efter ett besök i Sundsvall där vi spanade in en passat och fick det sämsta erbjudandet av alla på våran bil så återvände vi till Härnösand och Bilbolaget. Där hittade vi äntligen en bil, till ett bra pris med rimliga mil och vår säljare som även sålde V50 till oss fixade en jävligt bra deal. Så senast sista april hämtar vi våran nya bil, en -04s XC70 med automat och svart helskinn. Herregud hur ska det gå säger jag, som bara kört manuellt tidigare!? Men jag lär väl mig jag oxå får man hoppas!!!
Känns skönt å ha ett bilproblem ur världen då situationen med vår bil började bli ohållbar ju mer Lillis växer. Skönt med stor bil, skönt å få lånekostnade å sjunka med nästan 1000 kr i månaden och skönt å få ett betydligt lägre lån. Tråkigt dock och tungt å byta bort både min och sambons ögonsten, en -08s T5 awd som inte ens gått 10500 mil känns så så så tungt på nåt vis. Som å byta huset mot en stuga.
Nu var det här bara en absolut nödvändighet och situationen blir överhuvudtaget bättre för oss. Min drömbil är ju en XC70 eller en V70 awd fast vi hade gärna då sett från 2008 å framåt. Nu funkar tyvärr inte det med rådande ekonomiska omständigheter och vi tog ett bra beslut.
Bilen vi köpt har inte ens gått 16000 mil vilket såklart är lågt på en 2004 och kamrem är precis bytt samt att växellådan är nyrenoverad. Så vi känner oss nöjd men samtidigt lite tunga i hjärtat. Det är en superfin och skön bil så vi kommer bli nöjda, framförallt har den allt vi kräver utan att kosta över 200 000kr.
Nu äre bara resten av sakerna i huset kvar att fixa så vi kan värdera upp det förhoppningsvis redan till hösten och lösa in endel av vårt privatlån så blir nog ekonomin så mycket bättre sen.
Inte för att vi kämpar oss fram idag, men å ha några kronor extra gläds man ju alltid åt!
Vuxna beslut, å vuxna prioriteringar, herregud det trodde man aldrig för tre år sedan haha ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0