Trasigt

Kan be om ursäkt på engång för detta gnällgnällgnäll inlägg, men just nu så känns det så jäkla hopplöst.


Luften går verkligen ur mig. Allt hopar sig i en enorm "vi måste fixa hög" och ALLT kostar pengar, vilket vi inte har och än mindre kommer få när jag går på mammaledigt. Min ångest är total medan sambon däremot rycker på axlarna och säger att äsch det löser sig.

Igår bestämde sig vår tvättmaskin för att den gjort sitt. Vår torktumlare har jag knappt kört på hela sommaren för den låter oroväckande konstigt. Nu måste vi införskaffa ny tvättmaskin och om inte min sambo kan laga torktumlare så måste vi ju även ha en sån. Vars dom pengarna ska trollas fram i från vet inte jag.

Vi har ju tänkt värdera upp huset så vi kan lägga om lånen å få lite billigare månadskostnad. Men för å kunna göra det behöver vi göra klar tvättstugan och då behövs pengar. Pengar som vi inte har!!!

Det här är precis den uppladdning jag vill ha inför våran bebis ankomst. Har fortfarande ett antal saker som måste införskaffas i bebisväg oxå, men hur det hela ska gå till är omöjligt för mig å förstå!

Så less nu, känns som jag trampar vatten. Säljer saker och snålar in på allt, och istället för att det blir bättre kommer det bara nya bakslag hela tiden!

Med 37 dagar kvar till Bf känns dethär helt klart sådär!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0