5 i topp 5 i flopp

10e saker som roar eller "roar" mig väldigt mycket för tillfället.

10.e På denna dissplacering får ändå Blondinbellas uttalande om Feminism hamna. Snälla Blondie, jag älskar min fästman, min far och mina bröder, samt mina manskönade djur. Men jag tycker ändå att alla människor ska ha samma rättigheter och feminism har mycket kvar att gör i hela världen. Sen att en överklassunge som dig själv säkert lever med andra värderingar, det kan man väl lätt förstå.

9.e På denna plats tar vi en på riktigt glad nyhet. Coop Forum i Härnösand utökar sitt kravmärkta och ekologiska sortiment dag för dag, och dom ekologiska varorna är allt oftare slutsålda. Hejja coop och hejja Härnösandsbor som äntligen börjar förstå och välja mat som är bra för er, miljön och djuren!

8.de Denna plats får vi ge till vårdcentralerna i Härnösand och deras totala brist på empati för deras patienter. Stort stort ris för att man vägrar ta sina patienter på allvar, har dåligt bemötande och låter en efter annan traska därifrån utan att varken fått hjälp eller ens blivit lyssnad på. (har hört att Johannesberg har vissa bra läkare, men i övrigt verkar standarden på alla stans V.C mottagningar va densamma).

7.de Mildväder å tö har skapat kraftig vårlängtan och ett enormt shoppingsug. Jag börjar bli lite småladdad med den energi Januari fullständigt tömde mig på. Snart kanske vårat hem är lika fint som framsidan på en Elle Interiör... eller iaf vårstädat med lite fina gardiner och inredningsprylar... eller åtminstone dammsuget och fritt från diverse stök, kanske. Tummen upp för mildväder helt enkelt.

6.e Människor som inte kan tänka större än sig själv och jag. Som inte kan ställa upp för andra, tror att alla
ska anpassa sig efter deras behov och att det dom vill är vad universum kretsar runt. Suck suck, Ödmjukhet och en gnutta perspektiv är något jag rekommenderar er.

5.e Ove har alltid varit morgontrött å sällan velat kliva upp före 10.00. Lillis däremot har velat gå ut vid 6-7 tiden eller alternativt lagt en stor kabel vid vårt köksbord. Nu har dock Ove dreserat denna junior som numera gärna gosar och sover fram till 10-11 tiden även han. Så lycklig är jag över detta, tummen upp mina underbaringar.

4.de Endel människor brukar förklara för mig att det inte är samma sak att ha barn som å ha hund. Det beror då på att jag ibland refererar till mina hund när folk pratar om sona barn. Detta kommer såklart som en stor nyhet för mig då jag absolut inte förstått det innan. Shit tänk om ingen hade sagt nåt, jag hade fått ett barn kopplat den lilla krabaten runt halsen å gått ut på en morgonrastning. Ojoj vad fel det blivit. Tur att ni alla som förklarat för mig att det alltså inte är samma sak med barn å hundar finns, tänk bara hur det kunnat gå annars. Tack verkligen!!!

3.dje OS OS OS, så jävla lycklig över all denna vinteridrottsfesr. Påminn mig att ta ut semester inför nästa vinterolympiad. Varje ledig tid har jag nött OS problemet är dom 10e timmarna man missar medans man jobbar. VinterOS är fan bästa idrottsunderhållningen som finns!!!!

2.dra Denhär sista dissplatsen måste jag ändå tilldela social medier och folks otroliga respektlöshet på dom. Hur ska barn i 10 - 15 års åldern kunna stå emot det enorma tryck som sociala medier sprider till dom, bantning, kläder, hur man ska se ut, vad man ska göra, hat, hot kränkningar and so on. När vuxna människor inte ens kan stå emot, hur ska barn kunna?
Fy tusan, back to basic, tänk om å tänk rätt. Å tänk framförallt på era barn!!!

1.a sista hissplatsen på denna listan får gå till Sveriges skidsuccé på OS, Petter Northugs mediagrin över det och dom enorma insatser det svenska skidlandslaget faktiskt gjort. Os har varit en fröjd så långt tack vare er!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0