v.32

Nyss hemkommen från barnmorskan, allt såg bra ut.
Mitt blodtryck var bra, skruttis hjärtslag låg på 135 slag per minut och min mage följde kurvan och låg nu på 31cm.
Skönt å veta att det ser bra ut, vårat lilla hjärtat bökar på där inne och jag mår fortfarande relativt bra. 
Härligt att det varms vädret tagit en paus dock, gravida ben och fötter protesrerar lite extra i värmen, så jag tar gärna nån regndag å vilar upp dom.
60 dagar är det kvar till BF, 60!!!
Något stressad börjar jag känna mig, medans min sambo tycker att 60 dagar låter hur mycket som helst.
Hade ju tänkt köpa bärselen nu när vi får pengar. Gjorde budgeten för kommande månad här om dagen. Visade sig att mina pengar inte ens räckte till min halva av våra utgifter. Så i Augusti kan jag därmed inte köpa ett skvatt. Sen mina vänner är det bara en lön kvar innan BF, å där ska allt som saknas köpas. Kommer bli tufft med dom sista grejjerna. Men på nåt vis löser vi det, hoppas jag. 
 
Bild från www.lekmer.se
 
http://lekmer.se/barn-och-baby/bara-och-sitta/barselar/ergobaby-b%c3%a4rsele-sp%c3%a4dbarnsinl%c3%a4gg-original-galaxy-grey
Här är den iaf, bärselen. Ergobaby orginal mes spädbarnsinlägg, 1290 kr på lekmer.se. Åh vad jag vill klicka "köp nu" jag önskar så att jag kunde. Den toppar önskelistan av saker vi behöver å inte kunnar införskaffa. Jag hoppas vi hinner/kan fixa en i tid, för både jag och min sambo tycker att det verkar svinbra med bärsele och denhär har så jäkla bra omdömmen som man kan få.


Kommentarer
Sara

Det är kanon med Bärsele men den första månaden behöver ni inte den! Hade Milo mycket i sele eftersom han gillade närhet men det var vid 3 månaders ålder ca!:)

2014-07-15 @ 14:17:37
URL: http://sawja.blogg.se
Anonym

Och jag tycker tvärt emot Sara :) vi hade Tyra i sin väldigt mycket då hon var mini och betydligt mindre efter 3-4 månader :)

2014-07-16 @ 13:21:04
URL: http://aertan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0