Skruttis

Nu är vi nere på tvåsiffrigt, närmare bestämt 95 dagar kvar till vårat BF den 13de september. Räknar såklart med att gå över tiden minst en vecka men känns ändå skönt att veta att tiden ändå börjar bli överskådlig.
Jag har nog en ganska lugn bebis, har hittills inte haft en enda spark som gjort ont, och jag sover bra på nätterna förutom det förbannande kissandet. Det värsta jag har upplevt i sparkväg är när skruttis sparkar på kissblåsan, men det har inte gjort ont, bara känts obehagligt. Så hittills verkar det va en rätt lugn och stillsam bebis där inne.
Jag har inte haft en enda sammandragning eller någon typ av sådan värk eller smärta ännu. En dag hade jag ont i livmodern, en konstant molande värk som höll i sig hela dagen, men det var förmodligen bara växtvärk, var inget som gjorde något särskilt ont och dagen efter var allt som vanligt igen. Jag får hittills absolut inte gnälla alls med andra ord, vilket jag är evigt tacksam för.
Dom krämpor jag har och har haft är det fruktansvärda illamåendet som var konstant fram till v.20, nu kommer det bara till och från och håller det sig på den nivån är jag mer än nöjd. Hjärtklappning och dubbelslag på hjärtat, men det är jag van sen innan jag blev gravid och hade kallt räknat med att det skulle bli värre nu under graviditet då det är en vanlig åkomma då man väntar barn. Så det är inte heller något som berör mig något värre. Jag har numera även fått ryggvärk som är otrolig och även onda fötter och ben. Men det är sånt som man räknar med och som sagt, håller det sig på den här nivån är jag mer än lyckligt lottad över min snälla graviditet. Antingen har jag tur och det håller i sig hela vägen fram eller så får jag ett helvete den sista tiden, det återstår att se.

Idag ska vi på våran första föräldraträff, känns spännande och lite jobbigt då varken jag eller kärleken trivs i situationer med nya människor och när man inte veta riktigt vad som väntar. Med det är säkert väldigt nyttigt och bra, så såklart ska vi gå, och det är ju bara nu innan det känns jobbigt så det blir nog bra/lärorikt bara :)

Det går framåt med införskaffandet av saker till skruttis, jag har gjort en lista på datorn som jag prickar av eftersom och det blir ju minder och mindre på den i.af. vilket känns skönt. Såhär ser läget ut för tillfället:
Babybay säng, madrass, spjälskydd Klart

Skötbord Klart

Babyskydd Klart

Barnvagn Brio Smile duo vagn Klart

Åkpåse Klart

Badbalja

Bärsele Ergo Baby ekologisk

Babysitter Chicco

Babygym

Blöjhink Korbell

Skötväska

Tapeter/färg/golv till bebisrummet

Diverse saker till bebis som nappar, lite kläder, hygienprodukter osv.


Vi närmar oss målet, nu när vi får lön hoppas jag att vi kan ta tag i bebisrummet och börja greja där inne, sen prickas nog listan bara av eftersom. Så det känns rätt bra just nu måste jag säga. Som att vi faktiskt kanske kan hinna med oss innan skruttis tittar ut!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0