Vikten

Det här med vikten är ingen rolig historia direkt.13!!! kg har jag gått upp, hittills. Idag har jag 3 månader kvar till BF och jag känner verkligen att varfan ska dethär sluta. Man läser överallt om alla som totalt gått upp 10kg, och jag har redan passerat och har 3 månader kvar. Jag äter inte nå märkvärdigt mer än vanligt, vissa dagar helt klart mindre och godis å sånt är inget jag snacksar i mig nå vidare ofta, väldigt sällan faktiskt. Rör mig mindre det gör jag, men jag rör mig varje dag med hundarna så jag sitter liksom inte å samlar damm precis.
Att det inte är läge för nån bantning eller diet förstår jag ju såklart, jag vet att bebisen behöver all näring jag kan ge den.
Men å väga mer än vad min sambo gjorde när vi tränade som mest förra sommaren, det känns skit. Särskilt när jag vet att dethär inte är slutet på viktökandet heller.

Konstiga i det hela är att jag inte känner mig särskilt tjock, bara om röven och låren. Har liksom mina vanliga tröjor/överdelar/klänningar som är lång nog å täcka magen.

Det viktigaste är att skruttis mår bra och kommer ut frisk å kry. Men å komma tillbaka till min vanliga kropp är ett projekt som redan startat i mitt huvud. För tror inte att jag har den turen att vikten "rinner" av mig bara skruttis kommit ut. Som man läser om att det blir för många. Känns som ett drömläge för mig, men det är säkert inte positivt för alla heller!
Vi börjar med långpromenader till hösten/vintern och efter nyår blir det åter debut på gymmet. Är laddad för det och hoppas att min styrka och kondition kommer tillbaka relativt snabbt så jag orkar vara en bra mamma/flickvän/hundägare!

Kroppen är såklart inte allt, och man behöver inte tolka det som att jag skulle tycka att det är viktigare än vårat kommande barn. För så är det såklart INTE!!!

Nu ska jag fixa golvlister och måla lite, trevlig helg på er! :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0