Bilder på vårat barn

Jag och mina sambo har diskuterat många saker om våran framtid sen vi fick veta att om våran växande bebis i magen. Det är ju mycket som känns otroligt viktigt och vi försäker färbereda å ställa för att vardagen ska funka så bra som möjligt när väl vår skrutt är här.
Vår stora hund ska tex börja följa med Marcus på jobbet när jag ska va hemma med bebis. Vi tror det blir lite väl mycket för mig med två doggisar hemma och en liten plutt. Ove är nemas problemas så han ska såklart fortsätta va hemma med mig!




En sak vi diskuterat och bestämt oss för är att vi INTE vill att facebook instagram eller andra internetsidor fylls med bilder på vårat barn. Jag känner väldigt starkt emot att sprida bilder på vår skatt på sociala nätverk när man vet hur mycket sjuka människor som finns i världen, samtidigt vet man inte hur vida vårat barn kommer/skulle uppskatta när den blir stor att det redan finns 1000tals bilder med allt från den i blöja, till nerkletad i mat eller storbölandes för någonting spridda över internet. Jag ifrågasätter INTE vad andra väljer att göra, men såhär känner vi.

Nu hoppas vi att alla accepterar det, och inte rycker på axlarna och kallar det löjligt. Nånstans bestämmer ju vi känns det som.


Att det kanske läggs ut en bild från ett särskilt tillfälle, kanske från en födelsedag/julafton eller liknande kan vara okej, men då vill vi gärna se å veta om det först. Sen får man givetvis knäppa sig trött på bilder för att ha själv om man skulle vilja det. Är bara just tokspridningen över internet vi känner att vi vill avstå ifrån!




Har börjat införskaffa bebiskläder nu, å man börjar ju liksom längta en hel del. En sommar är det kvar, mellan oss å vårat barn. Vilken otroligt spännande sommar det kommer bli! :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0