Ledig

Har suttit på FKs hemsida och kollat upp dethär med föräldrapenning och föräldradagar, å räknat å räknat å räknat. Ångesten har nått långt över maxnivå och jag är helt slut i huvudet!

HUR GÖR NI?

För att jag ska kunna va hemma 1år med skruttis, vilket jag ser som en självklarhet kan jag max ta ut 4dagar i veckan. Jag når då inte hela vägen till 1 år men får då till det med hjälp av semestern. Än så länge frid och fröjd.

Problemet är då bara den väääldigt snåla summan pengar jag då skulle få ut varje månad, ett belopp som inte ens täcker min del av våra gemensamma utgifter varje månad.
Jag tjänar ändå rätt okej med pengar, absolut inte bland dom sämre av folk jag känner.

Jag fattar inte hur alla gör, hur får folk ihop det varje månad? Ska man bli ruinerad av å ta hand om sitt barn eller äre jag som fattar nåt väldigt fel?

usch usch usch, sista man vill tänka på är pengar. Ändå är det ett nödvändigt ont som behövs och måste lösas innan skruttis kommer!


Kommentarer
emma

Även om markus ger dig alla dagar förutom hans 60,får du ändå inte ihop ett år då? Du kan ju ta ut lägsta nivå dagarna efter ett tag :) ta dom på dom dagar du inte tar fp :)

2014-05-28 @ 17:17:02
Anna

Tat lungt Elin. Om du vill vara hemma 1 år så får Marcus ge dig dagar om du behöver ta ut fler än 4 för att få det att gå ihop. Eller så får Ni dra ned på allt runt i kring, det är trist men helt klart värt! Hur du än gör så löser det sig!

Kram från kusinvitamin

2014-05-28 @ 17:24:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0