Leksaker

Nu kom den delen med leksaker i förra inlägget att tolkas lite fel, vilket beror på ett jag inte formulerade mig bra nog, och jag ber om ursäkt.

Nummer ett är såklart att jag inte förväntar mig att någon, varken släkt eller vänner ska handla till vårat barn, verkligen inte!
Om man vill handla, tycker jag personligen att det är slöseri med pengar att köpa massa leksaker som t.ex. små plastsaker och allt va det nu finns.
Däremot är ju saker som är något lärorikt eller stimulerande jättebra och användbart, även om jag inte tycker att sånt behöver överkonsumeras heller. Alla "lära sig saker", helst dom klassiska i trä, tycker jag är fantastiska grejer, t.ex. klossar som ska ner i hål, eller bankgrejen och hammaren.
Jag tycker bara att just mängden plastleksaker/leksaker som barn ofta får och har, är onödigt och jag tycker inte min släkt eller mina vänner ska lägga sina pengar på sånt.
Men det är inte någon önskan eller förväntan jag har att alla ska komma galopperandes med grejer när vårat barn kommer. Tvärt om, ingen ska känna att jag förväntar mig något, för jag är verkligen ingen som tycker att det är viktigt med presenter.


Jag kan inte nog förtydliga att jag verkligen inte förväntar mig att nån köper nånting alls, och VILL man köpa något, är jag såklart tacksam för vad det än är. Det jag i grund och botten menar är bara att jag alltid tycker att nyttosaker, som kläder eller böcker, tavlor eller något personligt är bättre att lägga sina pengar på en just leksaker då barn har en tendens att få leksaker i massor som dom ändå inte bryr sig om efter några veckor/månader.

Nu hoppas jag att det framgick bättre hur jag menade och att ingen tog illa vid sig eller tog det på fel sätt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0