Pengastressen

Det finns så mycket i livet som känns underbart just nu, men denna jävla pengastress äter upp mig innifrån.Jag får inte jobba och har därför havandeskapspenning, det blir man inte rik av. Vi väntar bebis och behöver införskaffa 1miljon grejjer,bebisfixa vårat hus osv plus det vanliga utgifterna ett hus innebär. Situationen bli alltså ohållbar, och jag stressar fullkomligt ihjäl mig.
Det vi har ordnat inför bebisens ankomst är en bil vi får plats med barn och hundar i, ytterligare en bil så Marcus har nåt att pendla till och från jobbet i, lite barnkläder, en åkpåse och säng, madrass och spjälskydd. Thats it, och då har vi heeela barnrummet att göra iordning plus alla saker som måste köpas såsom barnvagn, bilbarnstol osv. Båda våra katter behöver besöka veterinären, XC70n behöver nya sommardäck och vi har åtskilliga saker inne som MÅSTE åtgärdas innan skruttis kommer.
Jag känner PANIK och just nu hatar jag pengar som fan! Tur att jag har världens snällaste pappa för annars skulle det kännas helt omöjligt! 


Kommentarer
Anna

Tat lungt Elin. Man behöver inte alls mycket till en bebis egentligen. Köp begagnat, speciellt vagn (jag hade aldrig köpt ny om jag inte fått den av Tobbes mamma och pappa. Babyskydd kan Ni låna av oss, Åke har säkert växt ur det då, vi har också babysitter och gåstol som du kan låna! Som sagt, en bebis behöver knappt nått förutom mat, lite kläder (som ska kräkas och bajsas ned) och massa kärlek!

2014-05-13 @ 15:24:23
Bärry

Säg till om ni vill låna något! Vi har de mesta från babygym, babysitter, babybjörn, kläder, täcken till vagn etc! :) kläder i mängder också :) kan ta med mig upp.
Sen så behöver man faktiskt inte så mycket första tiden som man tror. :)

Hur mår du nu? Så glad för er skull!!! :)) kramar maria

2014-05-13 @ 18:17:58
Ela

Usch, jag känner igen det där. Möbler, kläder och leksaker köpte vi eftersom under hela graviditeten. Sängen är min gamla. Sedan hade vi en himla tur att svärisarna och mamma funnits där. Vagn, åkpåse, babyskydd, bilbarnstol och annat dyyyyrt har vi fått :) vilket har underlättat en hel del. Sjukt tacksamt när pengarna inte räcker till för såna dyragripar :)

Ni får nog till det, även om de känns stressigt. Det behövs mindre saker i början än man föreställer sig. Vi kunde inhandla saker när han inte var född som han använder nu. Haha. Men det är ju sjukt kul att handla, för kul :D

2014-05-13 @ 18:40:15
URL: http://elinlindholm.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0