Tankar

Igår hämtade vi vår nya bil, V50 va helt enkelt förliten hur gärna vi än ville ha kvar våran underbara leksak. Vid halv 5 tiden rullade mannen i mitt liv in på gården med vår nyinköpta xc70, det är en 04as årsmodell men nu känns det som det kvittar för shit vad vi är nöjda. Den är STOR, den är 4hjulsdriven, den är automat och den har svart helskinnklädsel. Bättre bil för oss går inte å hitta, även om man drömmer om nyare årsmodell så är det här det bästa för oss nu. Vi sänker vår månadskostnad med nästan 1000kr tack vare bilbytet, vilket bara det är guld värt nu när jag inte jobbar. Känns så skönt att ha biltankarna ur världen. Ett steg i rätt riktning innan september och vårt lilla gryn ska komma ut.

Har beställt lite kläder till bebis som jag hoppas kommer i veckan. Idag klickade jag även hem bebisens säng, 3200 kronor utan sängkläder och täcke/kudde. Dyrare en vår egen sängstomme haha! Men nånstans måste vi börja och denhär sängen tittade jag ut i januari och har bevakat den sen dess, den blir slutsåld om å om igen så nu när jag fick mail om att allt åter var i lager så slog jag till. Juni blir åter igen en fattigmansmånad, men nu har vi iaf börjat. Bara resten kvar med andra ord!

Snart bara 4månader kvar till BF, tiden har flugit iväg, samtidigt som det känns som att jag alltid varit gravid. Nerverna är utanpå men nu är det sista halvan kvar och har jag/vi tur går den lika lätt som den första!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0